Master Liga

Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
A PES6-nak egyik legjobb része a Master Liga, mely leginkább a fifás berkeken belül ismert Carier módhoz hasonlítható. Lehetőség van saját csapatok kialakításához, harcolni kupákban, pontokat gyűjteni, igazolni… A mester ligát bármeddig folytathatod, nincs korlátozva.
Végigjátszás
Amikor a Master Liga menü alatt el akarunk kezdeni egy új ML-t, akkor a következő dolgokat lehet beállítani: Az első opció az, hogy milyen szinten szeretnénk játszani. Az itt kiválasztott szintet csak szezon végén lehet módosítani. A második opció a Mester Liga nehézségi szintje. Ez kihatással van a játékmenetre, az igazolásokra, a pontokra... A következő beállítás a Network opció. Ez lehetővé teszi, hogy a Mester Liga csapattal játszunk online módban. Nem kötelező itt eldönteni, ha bizonytalanok vagyunk válasszuk az undecided opciót. Ha tovább lépsz, akkor 3 opció közül lehet választani (ha PES Shopban ki van váltva), ami lényegesen befolyásolja a későbbi játékot. Kezdhetünk úgy, hogy az eredeti játékosok (Match mode Players) szerepelnek az általunk kiválasztott csapatban vagy úgy is, hogy mi állítunk össze egy csapatot, ez úgy történik, hogy az alap ML csapatot lehet módosítani 3 helyen, mi adunk nevet a csapatnak, be lehet állítani a csapat mezét, zászlóját... A harmadik opcióval az alap ML csapattal kezdünk (ML original members), melyben számunkra ismeretlen játékosok szerepelnek, melyeknek csak 1-2 képessége kiemelkedő, a többi még az átlagosnál is gyengébb. Így elég nagy a kihívás, hogy ezzel a csapattal jó eredményeket érjünk el, de persze nem így kell végig játszani, lehet igazolni játékosokat és létrehozni az általunk vélt legjobb csapatot. Hogy mennyi és milyen képességű játékost tudunk igazolni? Ez mind rajtunk múlik, azaz mennyi pontot gyűjtünk össze és hogy milyen igazolási taktikát folytatunk. Erről később lesz még szó. Aztán az ötödik beállítás a játékosok fejlődésével kapcsolatos. Két opció közül választhatunk, fejlődjenek a játékosok (Players develop) vagy ne fejlődjenek (Do not develop). Ha azt választjuk, hogy ne fejlődjenek, akkor nem tudunk kinevelni tehetséges játékosokat, mert azok nem fejlődnek. Előnye, hogy például Henry 10 év múlva is olyan jó lesz, mint ma, mert hiába öregszik, értékei nem romlanak. A hatodik beállítás az igazolásokkal kapcsolatos, megadhatjuk, hogy más csapatok mennyire legyenek aktívak az igazolási időszakokban. Ajánlott a legmagasabb aktívitás megadása (High). Ez után megerősítjük az eddigi beállításokat (Confirm and progress) és ha tovább lépünk megadhatjuk a meccsek elötti szokásos beállításokat. Azaz hány perces legyen egy meccs, legyen vagy sem automatikus mentés, valamint egy újdonság, ami teljes mértékben kizárja a csalás lehetőségét, a Reset prevention feature opció. Ha meccs közben kilépünk vagy újraindul a gép, akkor vesztes meccsként lesz elmentve az adott mérkőzés. Így csalásra semmi esély. A következő oldalon lehet kiválasztani, melyik csapattal akarunk lenni, majd ha már a PES Shopban ki van váltva, akkor lehet módosítani a gép által kijelölt csoportokat. Négy nagy liga van, valamint egy másodosztály (Division 1), természetesen a másodosztályban kell elkezdeni a küzdelmeket. (Bár ha ki van váltva PES Shopban, akkor az első osztályba is rakhatjuk a csapatunkat.) Mind a 4 ligában vegyesen vannak csapatok minden országból (ezt lehet módosítani). A másodosztályban 8, az elsőben 16 csapat van. Az első és második helyezett csapatok egyenes ágon feljutnak az első osztályba, ahonnan ez alapján természetesen az utolsó két helyezett esik ki. A másodosztályban van kupa is, amiért az ott szereplő 8 csapat küzd. Az első osztályban már lehetőség van a "nemzetközi" porondra lépéshez, hisz ha jó helyezést érsz el, akkor indulhatsz a WEFA bajnokok Kupájában, ami az UEFA kupának felel meg, ha még jobb helyezésed van, akkor a WEFA bajnokságban, ami a BL-nek felel meg. Az első két helyezett automatikusan kvalifikálja magát az első fordulóra, míg a 3-6.helyezett selejtezőn vesz részt, azaz négy, négy fős csoport lesz, ahonnan az első két helyezett jut tovább, a 3. helyezett pedig a WEFA Bajnokok Kupájában (UEFA KUPA) indulhat. Itt indulhat még a WEFA Bajnokság (BL) első fordulójának 3. és 4. helyezettje is, valamint a kupagyőztes. A kupákban való szereplés rengeteg pontot hozhat a csapatnak. Minden meccs előtt végig lehet csinálni a "Regulate Condition"-t, mellyel a játékosok kondícióját lehet javítani. De vigyázni kell, mert fáradnak is, ezt a barna csík jelzi. A játékosoknak van egy adott formájuk, mely mindig változik, ezt jelöli a kis nyíl egy négyzetben. A zöld csík a játékos erőnlétét, a barna pedig a fáradságot jelöli. Minél fáradtabb egy játékos, annál sérülékenyebb is. Ha egy hetet pihenteted a játékost, akkor a fáradsági szint lecsökken, ez egy jó megoldás erre a problémára. Ezért is olyan élethű az ML, mert néha előfordul, hogy nem tudunk kit például csatárposzton szerepeltetni, hisz előfordulnak sérülések is, formahanyatlás és persze a fáradékonyság. Így nem mindegy, hogy 2 csatárral állunk neki egy szezonnak, mert lehet még csatár nélkül maradunk. Kitérve a sérülésekre, előfordul könnyebb (sárga kereszt jelöli) sérülés, amivel a játékos még játszhat, de könnyen rásérülhet. Van súlyosabb sérülés (piros kereszt), ami több hét pihenőt igényel, de akár a játékos pályafutásába is kerülhet (azért ez nem mindennapos). A Master Liga nagyon sok lehetőséget tartogat, nézzünk párat. A játékosok minden meccs után fejlődnek, értékeik javulnak. Ez függ attól, hogy mennyit játszik, mennyiszer ér labdába, mert például ha az utolsó 10 percre cseréljük be és még labdába sem ér természetesen szinte semmi fejlődés nem tapasztalható. Meccsek után a játék ezt automatikusan megmutatja, hogy mely játékos mennyit fejlődött. Amúgy a "Development Sheet" menüpont alatt informálódhatunk erről.

Tehetséges fiatal játékosok igazolása ajánlott, mert még nagy sztárok is lehetnek belőlük! Természetesen az idősebb játékosok értékei romlanak, így megfontolandó, hogy 30 év feletti játékost leakarunk-e igazolni, hisz könnyebben sérül és lehet vissza is vonul majd. Akkor essék szó az igazolásokról. Van egy "téli" és egy "nyári" igazolási időszak. Hogy ezek mikor is vannak, a Data/Calendar menüpont alatt lehet megnézni, egy kézfogás jelöli ezt az időszakot.





Vehetünk úgy játékost, hogy adunk cserébe valakit a csapatunkból (trade negotiations), és így jóval olcsóbban jutunk hozzá. Kezdéskor ez ajánlott, hisz így megszabadulunk elég jó áron a nem éppen legjobb ML alapcsapat játékosaitól, feltéve persze, ha így kezdtük el). De lehet igazolni olyan játékosokat, akiknek szerződése lejárt, vagy még nincs nekik, azaz fiatalokA szezon végén lehetőség van az igazolások mellett barátságos meccsekre is, így beépíthetjük az újonnan szerződtetett játékosokat, kialakíthatjuk a megfelelő taktikát, valamint pontokat is kapunk. Természetesen a többi csapat is szerződtet játékosokat. Lehetőség van többfajta igazolásra.. Arról nem is beszélve, hogy kérhetünk kölcsön játékost (loan transfer negotiations), ami jóval olcsóbb, mint megvenni. Ez akkor jó, ha anyagilag nem állunk jól és mindenképpen szükség van egy adott posztra egy játékosra. Igazoláskor meg kell adni, hogy mennyit akarsz a játékosért fizetni, mennyi időre igazolod, és mennyi fizetést adsz neki. Ez mind befolyásolja a szerződtetés végkimenetelét. A nagy sztárok kis csapatokhoz nem nagyon fognak elmenni, sokat kell próbálkozni, hogy egyes játékosok leigazolása sikeres legyen. Két lényeges dolgot kell figyelni: Rendelkezel egy bizonyos pontszámmal, és a csapatnak van egy bizonyos fizetése (Team salary). Ezeket a jobb felső sarokban látod. A csapat fizetése egy összeg, amit minden év végén ki kell fizetni! Azaz, ha a "téli" (a szezonon belüli) igazolási időszakban szerződtetsz játékost, akkor a pontszámod lehet kevesebb mint a csapat fizetése, de ebben az esetben év végére ezt be kell hozni, különben vége mindennek. Ha szezon végén igazolsz, a csapat fizetése nem lehet több mint amennyi pontod van. Erre nagyon oda kell figyelni, mert egy apró figyelmetlen szerződés után lehet, hogy felbukkan a nem várt felírat: Game Over. Azért, hogy ezt szemmel tudd követni, ajánlott figyelni az "Expacted Earning" menüt, ami kijelzi, hogy ennyi játékos leigazolásával a pontjaid ennyire változnak és ez kevesebb mint amennyinek lennie kell. Itt egyben vissza is mondhatod az igazolásokat. Közben figyelni kell a saját játékosok szerződését is, mert ha azok lejárnak, meg kell hosszabbítani őket, különben nem tudjuk megtartani a játékost. Lehet elsőre ez így kicsit bonyolultnak tűnik, de amint kipróbálja valaki, egyből belejön. A szezon végén az igazolások és barátságos meccseken kívül még lehetőség van komolyabb edzések vezetéséhez, melyek után a játékosok fejlődnek! Vezethetünk egyedi tréninget is, ez esetben egy kiválasztott játékosnak fejleszthetjük a cselező, lövő, szabadrúgáslövő... képességét, ezekhez különböző gyakorlatok állnak rendelkezésünkre. A ML még rengeteg extrával rendelkezik, ilyen a "Records Room" menü, ahol például az ML kezdetétől megtalálható a 16 legtöbb gólt szerző és gólpasszt adó játékos, a posztonként az 5 legjobb átlaggal rendelkező játékosok listája, valamint az előző szezonokon elért eredmények is. Megnézhetjük az aktuális legjobb csapatunkat úgy, hogy a játék készít róla egy csapatfotót és mellékeli a csapat felállását is.

Minden meccs után lehetőség van leelemezni az előző meccset. Megnézhetjük a kapura lövéseket, persze csak rajzon, illetve a támadási adatokat is. Hihetetlen részletes statisztikát készít a játék, láthatjuk a passzok hány százaléka volt sikeres, a lövések leadásának helye (balról, jobbról, középről, büntető területről....), ugyanígy a védekezési adatok is megtalálhatóak. Arról nem is beszélve, hogy közvetlen meccsek után minden játékos teljesítménye elemezhető (ez mondjuk nem a Master Liga egy adott funkciója, ez igaz az egész játékra), egyszerűen minden adatot megtalálunk a meccsen nyújtott teljesítményéről (passzok, lövések, labdavezetés, mely területeken tartózkodott...). Meccsek előtt elemezni lehet az ellenfél csapatát, megnézni milyen hadrendben játszanak és hogy mely játékosok milyen formában vannak. Ez alapján kialakíthatjuk saját taktikánkat a mérkőzésre, mert ebben a játékban ennek igen is nagy jelentősége van. Játszhatunk egy adott taktikával mindig, de lehet, hogy az nem lesz olyan hatásos párszor. A PES6-ban taktikai beállítások igen részletesek. Ki lehet választani alapban egy taktikát, amihez felállítjuk később a formációt és a részletes taktikát. Be lehet állítani, hogy a csapat egésze a támadásokkal foglalkozzon, így a védők is bátran mennek fel, ez elég kockázatos. Lehetőség van ennek ellentétére, csak védekezésre, így elég jó betonvédelmet lehet létrehozni. Ezeken kívül lehetőség van kontratámadásra, letámadásra, széleken vagy középen erőltetett támadásokra. Ezekhez lehet beállítani a formációt, amiben ez a játék teljes szabad kezet ad nekünk. A játékosokat mi mozgathatjuk, helyezhetjük el a pálya egyes részein, állíthatjuk be, hogy milyen poszton játszanak, azaz például támadó középpályás vagy védekező. Ennek nagy jelentősége van, mert ha támadó középpályásnak állítjuk be, akkor sokkal többet segíti a támadásokat, mintha csak szimpla középpályásnak állítanánk. Támadhatunk akár 4 csatárral is, és védekezhetünk 2 védővel, ha úgy tartja kedvünk, vagy a meccs állása. Megadhatjuk a játékosok mozgásának irányát, merre mozogjanak, milyen intenzitással védekezzenek vagy támadjanak. Annyira részletes a taktikai beállítás, hogy fel sem tudom sorolni az összes opciót. Meccs közben is lehet váltani a taktikát egy billentyű kombinációval, azaz módosítható, hogy most széleken vagy középen támadunk, vagy megakarjuk tartani az aktuális eredményt, ezért beállunk védekezni. Ami ebben az egészben még lényeges, hogy minden apró beállításnak fontos szerepe van, és kihatással van a csapat játékára, azaz nem "csak ott van, állítgasd és semmit nem ér" módon rakták be. ML-ben megtalálhatóak természetesen az aktuális góllövő/gólpassz listák mint a bajnoksághoz, mint a kupákhoz, tabellák, egy WEFA ranglista, amin a 4 ligában szereplő csapatok vannak rangsorolva a teljesítményük alapján, csapat adatai (játékosok meccseinek száma, átlaga, gólok/gólpasszok/sárga- és piros lapok száma).

A pontokról még pár szót. Az ML kezdésekor meg lehet adni, hogy hány ponttal szeretnél kezdeni (csak akkor, ha PES Shopban kiváltottad ezt az opciót). Ennek nagy jelentősége van, mert az első igazolási időszakban ezekért a pontokért vehetünk játékosokat. Győztes meccsekért pontokat kapunk, valamint minden egyes rúgott gólért. Pontot kapunk a szezon végén, ha a gólkirály vagy a legtöbb gólpasszt adó játékos a csapatunkban van ill. megnyertük a kupát vagy a bajnokságot. Így tudunk sok-sok pontot összeszedni.

Az egész Master Liga egy kicsit bonyolultnak tűnik, szemben ezzel nem az, és ha negyedét használod annak, amit leírtam, akkor is élvezni fogod. Egyszóval mindenképpen érdemes kipróbálni, ha eddig nem tettétek meg, hihetetlen izgalmak várnak rátok

Írta: Quaresma
  « vissza a végigjátszásokhoz  

Adatlap

Pro Evolution Soccer 6

Sport >>

megjelenés:

2006. október 26.

fejlesztő:

Konami

kiadó:

Konami

Web Fórum Teszt Végigj.
Magyarítás Galéria
A játékhoz több galéria is kapcsolódik,
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

A hónap legnépszerűbb hírei