KitServer használata

Szerző: Z0l3
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

KitServer 5.2, 5.2.1, 5.2.2 használata

A leírás NEM tartalmazza a StadiumServer használatát.

Ez a leírás a Kitserver telepítését, funkcióit, használatát fogja bemutatni! A program telepítése előtt készíts az Option file-odról biztonsági másolatot! (Dokumentumok/Konami/Pro Evolution Soccer 5/save/folder1/KONAMI-WIN32PES5OPT)

1.: Telepítés:
1. A Kitserver mappát másold be a Pes 5 mappájába!
2. Indítsd el a kitserver mappában lévő setup.exe-t, majd kattints az Install gombra!
Ha a programot el akarod távolítani, akkor indítsd el a setup.exe-t, és kattints a Remove gombra!

2.: A program funkciói
A legújabb Kitserverrel már nem csak mezeket, hanem labdákat és arcokat is lehet a játékba importálni.

Ha a Kitserver valamelyik funkcióját nem akarod használni, akkor nyisd meg a Kitserver/kload.cfg fájlt!


DLL.2 = "kitserver\kserv.dll" #kitserver (sima, 512-es mezek)
#DLL.2 = "kitserver\kserv-HD.dll" #kitserver-HighDefinition (HD mezek)
DLL.3 = "kitserver\bserv.dll" #ballserver (labdák)
DLL.4 = "kitserver\fserv.dll" #faceserver (arcok)

A modul elé, melyet nem szeretnél használni, tegyél egy #-t. Pl.:
#DLL.4 = "kitserver\fserv.dll"

3.: Mezek importálása
A mez importálást az új Magyar válogatott mezekkel mutatom be!
1. A csapatnak, melyhez mezt szeretnél importálni, megkeresed a kódját a Kitserver/docs/uni.txt fájlban!
2. A magyar válogatott kódja 11.
Nyisd meg a Kitserver/GDB/uni/map.txt fájlt. A képen látható módon beírod a kódot:

Tehát--> kód,"A Csapat mappája az Uni mappán belül"
3. Ezt követően elmented a fájlt.
4. A GDB/uni/National mappán belül létrehozol egy Hungary mappát, azon belül pedig egy ga (otthoni kapus), egy gb (idegenbeli kapus), egy pa (otthoni mez), egy pb (idegenbeli mez) mappát.
A mezeket másold be a mappájukba, majd neved át őket all.bmp/png-re. (ez az eredeti fájltípustól függ). A mez hátulján lévő betűket is ide kell bemásolnod, font.png/bmp néven.

GDB Manager

A mez beállításaihoz érdemes a GDB Manager nevű programot használni!
1. Kicsomagolás után indítsuk el a GDB Manager.exe-t.
2. Kattints a File menüre, majd a GDB Folder-re. Itt megkeresed a GDB mappád!
A program betölti a mezeket, majd megnyitod a módosítani kívánt mez mappáját.


3D-model ID: a mez modellje.
Collar: gallér
Name Shape: a felirat stílusa
Name location: a felirat helye
Numbers: itt a mez hátulján levő számokat tudod betölteni.
Shorts number location: a nadrágon lévő számok helye
Palette: a nadrágon lévő számok.

3. A beállítások elvégzése után kattints a File/ Save changes gombra.
4. A program elmenti a beállításokat, ha kész, a programot bezárhatod.

A HD mezek

Az 5.2.1-es verzió egyik nagy újítása volt, hogy már nem csak a régi, 512x256-os mezeket, hanem magas felbontású, 1024x512 és 2048x1024-es mezeket is importálhatunk a játékban. A másik újítás pedig az volt, hogy nem kell a mezek palettájának egyeznie ahoz, hogy összecseréljük a mezek részeit, tehát a hazai mezhez az idegenbeli nadrágot használjuk..

Ahoz, hogy a HD mezeket használni tudjuk, végezzük el ezt az egyszerű műveletet:

Meg kell nyitni a kload.cfg-t, és a kserv.dll-es két sor így nézzen ki:
#DLL.2 = "kitserver\kserv.dll" #kitserver
DLL.2 = "kitserver\kserv-HD.dll" #kitserver-HighDefinition

Ezután már ugyanúgy importálhatjuk a HD mezeket, mint a sima mezeket.
Természetesen így nem csak HD, hanem a normál felbontású (512x256) mezeket is használhatjuk.

Problémalehetőségek:
1. Ha az új mezt importáltuk, és a játékban az ember átlátszó, akkor nyissuk meg a mezt Graphic Studioval, és kattintsunk a kis fekete négyzetre, majd mentsük el a mezt.
2. Ha a mez gallérja hibás, akkor nyissuk meg a mez mappájában lévő config.txt fájlt, és a collar = no vagy yes szót változtassuk meg a másikra.
Tehát például:
collar = no , és a mez gallérja rossz, akkor változtassuk meg erre:
collar = yes
3. A mez elcsúszott.
Ez főleg akkor szokott megtörténni, amikor egy Pes 4 mez templatéra készült mezt importálunk.
Ilyenkor nyissuk meg a mez mappájában lévő config.txt fájlt, és módosítsuk a model = 0 sort model = 8-ra.
(Megjegyzés: a régi mezek a 8-as modellel működnek, az újak a 0-val, de rengeteg meznél le van írva, hogy melyik a mez modellje)

4.: Labdák importálása
Az új Kitserver egyik legjobb újítása, hogy labdákat is importálhatunk a játékba. A 0_text.afs-be korlátozva van a labdák száma, de a Kitserverrel akár 1000labda is lehet a játékba!

1. A ladba telepítéséhez egy labda textúrára és egy labda modellre lesz szükséged. A textúrát egyszerűen másold be a Kitserver/GDB/balls mappába, a modellt a balls labdán belüli modell mappába.

2. Ezután nyisd meg a map.txt fájlt. Az új labdát így lehet beállítani:
"labda neve","labda modellje (.bin kiterjesztésű fájl)","a labda textúrája (bmp vagy png kiterjesztésű fájl"
Például az Adidas Teamgeist labda beállítása:
"Adidas Teamgeist","modified_gwidon_mdl.bin"," textureplain.bmp"

Problémalehetőségek:
1. Ha a labda rosszul néz ki a játékba, pontosabban a részei rossz helyen vannak, akkor a labda modellje rossz.
2. Ha kiválasztottuk a labdát a játékban, és nem az a labda van a meccsen, hanem egy sima fehér, akkor rosszul van beállítva a map.txt fájlban a labda textúrája.

5.: Arcok importálása
Az arcok importálása előtt készíts biztonsági másolatot az Option file-odról!!

Az arcok importálása előtt el kell indítani a játékot, hogy a Kitserver létrehozza a játékoslistát! Az arcimportáláshoz csak az arc bin kiterjesztésű fájljára lesz szükséged.

1. Másold be a bin kiterjesztésű fájlt a Kitserver/GDB/faces mappába!
2. Nyisd meg a map.txt fájlt, majd nézd meg a Kitserver mappában levő PlayerList.txt fájlban a játékos arckódját. Ezt az alábbi módon másold be a map.txt fájlba:
<player number>,"<filename>"
Tehát pl. Sergio Ramos arcánál:

602,"SergioRamos.bin"

3. A beállítások elvégzése után mentsd el a map.txt-t, és nézd meg, hogy sikerült-e az arc telepítése!

Sok sikert a tutorialhoz

Z0l3

Regisztrált, bejelentkezett felhasználóinknak lehetősége van új szócikk írására is! Regisztrálni itt tudsz.

  « vissza a lexikon főoldalára