Új csapat készítése

Szerző: AndrewT
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

-------------------------------
Új csapat létrehozása
-------------------------------
Az új szezon kezdetével nyilván sokakban felmerül, hogy nem várja meg a nagy patch-ek friss változatát, hanem saját maga lát neki a feljutó csapatok elkészítésének. A PES6-hoz jelenleg úgy lehet új csapatot hozzáadni, hogy egy már meglévőt felülírunk, ennek a lépeseit hivatott bemutatni ez az írás.


1. a felülírandó csapat kiválasztása

a bajnokságok esetében elég nyilvánvaló, hogy a kieső csapatok helyett érkezzenek a feljutók. ha más csapatról van szó, akkor pedig az alapelv az, hogy mennyire használjuk az adott 11-et, kik játszanak ott, stb.
A példa kedvéért a Djurgardens csapatát szüntetjük meg, lássuk mire kell figyelni ennek kapcsán.

- a játék ingame editorjában érdemes végigfutni a játékosokon, hogy kinek van kitserveres arca/haja, őket megjegyezzük és nem piszkáljuk (a helyükre importált új játékosok megöröklik ugyanis az előző player id-jét, ezáltal nem a megfelelő emberre kerül majd a régi arc és haj)
ez játékonként eltérő, nálam a superpatches verzióban egyetlen játékosnak sincsen saját arca vagy haja, így ezt a részt kipipálhatjuk.

- a pesfan editorban is nézzük végig a keretet, mégpedig a játékosokhoz rendelt válogatottakra figyelemmel, akik válogatottak tagjai, azokat külön kezeljük (a helyükre importált játékosok bekerülnek abba a válogatottba, amihez az eredeti játékos volt hozzárendelve, ezt nem akarjuk)
ez option file-onként eltérő, a Djurgardensből Kuivasto és Bernardini a finn, Jonson a svéd, Komac pedig a szlovén válogatott tagja. őket nem fogjuk felülírni.

- a neveken is fussunk végig, akit ugyanis megvettünk master league-ben, annak a statjain kívül mindene meg fog változni a mentésünkben, amit nyilván nem akarunk, ezért őket sem piszkáljuk.

ÖSSZEFOGLALÁS:
azokat a játékosokat, amelyekre a fent említett 3 kritérium teljesül, azaz
> van kitserveres hajuk és arcuk
> válogatott játékosok
> master league-ben megvettük őket
pesfan editor segítségével kivesszük őket a csapatból. Ez egy sima drag-and-drop művelet, a egyszerűen a bal oldalon lévő oszlopba (all players) áthúzzuk őket.



2. a felülírandó csapat feltöltése

akiket eltávolítottunk, nyilván pótolnunk kell, egyelőre csak a "darabszám" megléte miatt. ezt ismét szintén pesfan editorral oldhatjuk meg legegyszerűbben.
a bal felső sarokban található lenyiló menüt, ami az all playerst mutatja, lenyitjuk, és kiválasztjuk a free agents listát. Ezek azok a játékosok, akiknek nincs klubjuk és esetleg válogatottjuk sem, ez utóbbiak a fontosak számunkra. akiknek semmilyen csapatuk nincs, potenciálisan szükségtelenek, felülírhatók. Ezeket a már ismert módszerrel ezúttal a players listából a keretbe húzzuk, egy <empty> bejegyzésre.

a másik fontos szempont, hogy az új csapat már meglévő játékosait, akik az adatbázisban szanaszerteszét hevernek, összegyűjtsük. a példa kedvéért válasszuk a Red Bull Salzburg csapatát, amelynek aktuális keretét itt érhetjük el: link
a névsort átfutva feltűnnek ismerős nevek: Bodnár, Dudic, Niko Kovac, Zickler, Lokvenc, Vonlanthen, Sasa Ilic, Aufhauser és mondjuk Vargas. Ezeket a játékosokat is megkeressük, és behúzzuk a csapat keretébe a pesfan editor segítségével.

ÖSSZEFOGLALÁS:
a szelektált keretbe húzzunk be játékosokat, akik
> már benn vannak az adatbázisunkban (Bodnár, Dudic, stb)
> illetve bárkit, aki felülírható lesz, a mennyiség kedvéért.



3. új csapat betöltése

- elkészíthetjük egyenként is játékosainkat az ingame editor segítségével

- vagy ha van egy olyan option fájlunk, amiben már valaki elkészítette őket, azt felhasználhatjuk a pesfan editor segítségével.
Íme egy óriási csomag a világ különböző bajnokságainak option fájljaiból: link
ismét csak a pesfan editor a megfelelő eszköz ezesetben is, a már megnyitott adatbázisunk mellé megnyitjuk az osztrák bajnokság adatbázisát (File -> Open OF2), majd a keretben felesleges játékosokra duplán kattolva, középen lent látunk egy olyan gombot, hogy import from OF2, kiválasztjuk az adott csapatot, és egyenként mindenkit felülírunk, importálunk. nyilvánvalóan a már "behúzott" kerettagokat nem importáljuk még egyszer.

ÖSSZEFOGLALÁS:
a felesleges játékosok helyére a pesfan editor OF2 opciója segítségével importáljuk az újakat



4. az új csapat részletei

- csapatnév, rövidítés: még mindig a pesfan editornál maradva, a team fülön megkeressük a djurgardenst, ahol a nevét át tudjuk írni, továbbá a szurkolói zászlók színét is meg tudjuk változtatni, kék helyett pl. piros-fehér.

- embléma: továbbra is pesfan editor, emblem fül, add emblem. a pes6-ban már a hd-emblémák dominálnak, különböző fórumokról tölthetjük le őket, lényeg, hogy 64x64 széles, és 128 színű legyen. a team fülre visszatérve, az emblem részre kattintva kiválaszthatjuk csapatunk számára a betöltött emblémák közöl a megfelelőt.
a pesfan editorral végeztünk, kilépés előtt mentsük a változtatásokat

- mezek: a kitserver áldásos tulajdonságait kihasználva a játékon kívülről intézhetjük a mezeket, többé-kevésbé... komplett kitserver könyvtárakat lehet letölteni, de van ahol mezenként kell letölteni, erről bővebben a kitserver leírásnál. a Djurgardens esetében a lényeg, hogy a kitserverGDBunimap.txt-ben a djurgardenshez tartozó bejegyzést töröljük, helyette pedig a redbull könyvtárát definiáljuk, mégpedig a djurgardens 176-os slotjával, pl: 176,"OtherRedBull"
amit még fontosnak tartok, azok a radar színek, amit a kitserverrel szintén lehet állítani: a pa és pb könyvtár config.txt-jébe vigyük be ezt a sort, hogy radar.color = 000000, ahol a hatjegyű számsorozat az adott szín rgb kódját jelöli.
végezetül a mezekhez még egy megjegyzés, mégpedig, hogy a kitserver a pes6 edit módjában nem támogatott, így azt a mezt fogjuk látni, ami a 0_text.afs-ben szerepel, azaz a felülírt csapat mezét, ezért ezt még érdemes kicserélni.

ÖSSZEFOGLALÁS:
> név átírása a pesfan editorral
> logo importálása a pesfan editorral
> mezek beillesztése a kitserverrel, radar színek beállítása
> mezek beillesztése a 0_text.afs-be game graphic studioval, vagy dkz studioval


némi segédanyag a buheráláshoz: link


Regisztrált, bejelentkezett felhasználóinknak lehetősége van új szócikk írására is! Regisztrálni itt tudsz.

  « vissza a lexikon főoldalára